Кошик
164 відгуки
Автозапчастини Тпартс
+380676767143
Контакти
  • Телефон:
    +380 (67) 676-71-43, (032) 253-20-20
  • Контактна особа:
    Відділ продажу
  • Адреса:
    вул. Масарика, 16, Львів, Львівська область, 79020, Україна
  • Email:
    info@tparts.lviv.ua
Прислухаємося до авто: поради автомобілістам

Прислухаємося до авто: поради автомобілістам

Прислухаємося до авто: поради автомобілістам
Сучасний автомобіль - річ надійна. Але тільки поки нова. На жаль, може статися так, що "чотириколісний друг" починає хворіти - "чхає", "смикається", "стукає", "димить". У такому випадку його потрібно лікувати. Але ось від чого і як?

09.02.16

Найпростіший спосіб (і найбільш правильний) ― поїхати на станцію техобслуговування. Але реалії сучасного життя змушують автовласника трохи розбиратися в особливостях автомобіля самостійно. Адже автослюсар може і помилятися або ж свідомо намагатися "розвести" водія на непотрібні запчастини та послуги.

Шум від кпп

Шум в районі коробки перемикання передач (КПП) при роботі двигуна на холостому ходу, швидше за все, видає підшипник первинного, проміжного валу КПП або шестерні. Це симптом того, що коробку потрібно знімати і перебирати. Зробити це необхідно протягом найближчих місяця-півтора (ціна ― близько $300), інакше автомобіль просто стане серед дороги і тоді вже знадобиться евакуатор.

А от якщо шум або скрегіт з'являються при натисканні на педаль зчеплення і припиняються після того, як її відпустити, це симптом "смерті" вижимного підшипника. Замінити його потрібно протягом 2-3 тижнів, інакше він просто розсиплеться і перемикання передач стане неможливим. Інший специфічний звук ― свист ― вказує на те, що підшипник відклеївся від своєї основи. Їздити можна, але звук буде дратувати. Упродовж півроку потрібно заїхати на СТО.

Про що може розповісти звук

Звук справного авто не має створювати дискомфорт. Будь-який неприємний шум сигналізує про те, що один з вузлів або агрегатів механізму працює неправильно. Реагувати на симптоми потрібно негайно, інакше набуває чинності принцип "одна поломка тягне за собою іншу".

Стук ― в якомусь вузлі утворився люфт, який виникає від природного зносу. Шум ― від деталей, що труться. Шуми і стуки дуже схожі один на одного. До того ж дуже часто вони сумуються, наприклад несправні кульові опори і люфт в підшипниках передніх ступиць або в рульових наконечниках.

Для визначення місця шуму і/або стуку потрібно спочатку визначити, з якого боку він лине. Якщо ви вже встановили приблизне місце шумів, то знайти їх буде набагато простіше. Допоможуть і спостереження за тим, з якими діями звук синхронізований і за яких умов виникає.

Задня підвіска

Тяги заднього моста. На задньопривідних авто при старті з місця і гальмуванні часто чути стукіт, який виникає через зношені втулки. Або після різкого натиснення на педаль газу задню частину машини трохи тягне убік ― напрямок руху автомобіля доводиться коригувати кермом. Несправну тягу потрібно замінити.

Задні гальма. Після натиснення на педаль гальма чути шум або виникає вібрація всього кузова? Це поширена несправність, характерна для вогкої погоди. Зазвичай це пов'язано з тонким шаром корозії, бруду на колодках або внутрішній поверхні гальмівних барабанів. У цьому випадку спробуйте проїхати сотню метрів зі злегка витягнутим ручником ― шар корозії зникне в результаті тертя.

Передня підвіска

ШРУС. Якщо несправні ШРУСи (народна назва ― "гранати"), то при поворотах виразно чути клацання. Особливо якщо покрутити кермом з боку в бік на холостих обертах. Потрібна термінова заміна.

Напівосі. Несправні, якщо із збільшенням швидкості наростає гул. Сама піввісь з ладу не виходить, але у неї є слабке місце ― підшипник. Потрібно його упродовж 2-3 тижнів перепресувати або ж замінити разом з напіввіссю.

Ступичні підшипники. Підшипники передніх ступиць видають стукіт і/або шум. Стук походить від надмірного люфту в підшипниках, а шум ― через старіння бігової доріжки сепараторів і роликів підшипника. Поставити діагноз самому нескладно. Для цього підніміть домкратом ліву сторону авто і різко крутаніть рукою колесо. Якщо є гул, схожий на шум металевої кулі, що котиться по аркушу металу, підшипник потрібно замінити. Після цього лівою рукою візьміться за верхню внутрішню частину колеса, а правою ― за нижню зовнішню. Покачайте колесо "на злам". Якщо воно злегка "бовтається", потрібно звернутися на СТО, щоб там усунули люфт в підшипнику ступиці (інакше термін його служби скоротиться вдвічі ) .

Кульові опори. У випадку несправності вони стукають або скриплять при їзді по купинах і по нерівній дорозі. Якомога швидше потрібно замінити їх на найближчій СТО, інакше авто зупиниться посеред дороги з неприродно вивернутим колесом.

Рульове управління. Почнемо з редуктора, який іноді стукає через зношування головної пари і скрипить при повороті керма в різні боки. У більшості випадків проблема вирішується регулюванням і змащуванням рульового вала. А ось кермові тяги і наконечники мають стукіт як у кульових опор, і проявляється він тільки на нерівній дорозі. Їх потрібно терміново міняти.

Амортизатори. Зазвичай не докучають своїми "звуками", але якщо вони є, то їх добре чути на нерівній дорозі: вони стукають і поскрипують. Їхня хвороба ― зношування гумових втулок, подушок, витікання масла. Погойдайте автомобіль (натискайте на крила і багажник) і послухайте, чи немає стуку. Знос втулок і подушок ви зможе визначити відразу ― кузов продовжуватиме розгойдуватися навіть після того, як ви припинили натискати на нього. Їздити на таких амортизаторах небезпечно, так як при різкому натисканні на гальма гальмівний шлях зросте вдвічі.

Причиною несправності також можуть бути: з амортизатора протекло масло, що видно неозброєним оком (на корпусі будуть видні патьоки і липкий бруд). Такий амортизатор потрібно замінити .

Гальма. Гальмівні колодки іноді посвистують при натисканні на педаль, аж до того, що починає лунати скрегіт. Якщо колодки нові, то, швидше за все, вони просто не притерлися, і звук зникне сам по собі через 1-2 тис. км. Але існує ймовірність того, що вони просто браковані (криві). Тому якщо звук через деякий час не зник, а автомобіль при гальмуванні змінює траекторію (його тягне вліво або вправо), колодки потрібно замінити. На дорогих в обслуговуванні автомобілях вони коштують дорого (більше $100), тому існує і другий спосіб вирішення проблеми ― знімають гальмівний диск і проточують на верстаті, а колодки обробляють за допомогою точильного круга (коштує така процедура близько 150-200 грн.).

Пружини. Неприємний звук також нерідко видають пружини. Причина криється в неправильній установці ― потрібно звернутися до тих, хто їх поставив, ― для усунення проблеми.

Несправності в моторному відсіку

Ремінь генератора. Неполадка видає себе пронизливим вереском після запуску двигуна або при різкому збільшенні обертів. Щоб це припинилося, ремінь потрібно підтягнути. Не допомогло або звук повернувся через деякий час? Міняйте на новий.

Помпа. Несправна в тому випадку, якщо на холостому ходу з передньої частини моторного відсіку чути гуркіт і/або тонкий свист. У такому випадку її потрібно замінити.

Запалювання. Металевий дзвінкий стукіт при розгоні автомобіля говорить про детонації (вибухи горючої суміші в камері згоряння). Швидше за все, встановлено дуже раннє запалення, ви залили неякісний бензин або в камері згоряння утворилася велика кількість кіптяви. Крім того, причиною детонації може бути перегрів двигуна або старі свічки. Зазначений вище звук видають поршні двигуна, що приймають на себе ударну хвилю від вибухів паливної суміші в камерах згоряння. Довга їзда з таким звуком призводить до руйнування двигуна. Тому краще відразу їхати до електрика.

ГРМ. Шуми газорозподільного механізму (ГРМ) на тлі загальної роботи двигуна прослуховуються дуже добре. Незадовільно натягнута ланцюг видає стрекотливий звук, який посилюється при збільшенні обертів двигуна і зникає при скиданні газу. Щоправда, якщо на авто встановлено ​​не ланцюг, а ремінь ГРМ, ніяких тривожних звуків перед обривом не буде (його потрібно просто міняти кожні 60-100 тис. км, залежно від рекомендацій виробника). Обрив ременя зазвичай супроводжується гучним металевим звуком удару, який говорить про те, що водій "влетів" щонайменше на $1000 капремонту.

Клапани, поршні і підшипники. Є ряд способів перевірити якість капремонту, не розбираючи двигун. Для цього мотор досить просто послухати. Так, корінні підшипники колінвалу у разі несправності видають металевий глухий звук, якщо різко натиснути на педаль газу при холостих обертах. Частота стуку збільшується з підвищенням частоти обертання колінвалу. Більш різкий звук і з нерівномірними проміжками викликає надмірний осьовий зазор колінвалу. Ще більш різкий звук видають шатунні підшипники. Якщо несправна лише одна з шийок, то місце стуку легко визначити, відключаючи по черзі свічки запалювання. Криві поршні видають приглушений стукіт. Стук впускних або випускних клапанів, чутний з рівномірними інтервалами ― швидше за все, сигнал того, що потрібно провести регулювання клапанів, або про зношення клапанного механізму, або зламався один з елементів цього механізму. Коли двигун набирає обертів, а стукіт починає раптово посилюватися, то, швидше за все, причина цього є те, що зазори клапанів збільшені.

Вихлопна система

Якщо вона несправна, то звук неможливо сплутати з якимось іншим: глушник спочатку реве, потім лунають звуки пістолетного пострілу, які, якщо їх ігнорувати, переростають у автоматні черги. Чим швидше ви звернетеся на СТО для усунення цього ревіння, тим дешевше обійдеться ремонт. Заварити дірку коштує 40-70 грн., а заміна всього глушника обійдеться в 1-2 тис. грн. (залежно від виробника).

Попередні статті