Кошик
164 відгуки
Автозапчастини Тпартс
+380676767143
Контакти
  • Телефон:
    +380 (67) 676-71-43, (032) 253-20-20
  • Контактна особа:
    Відділ продажу
  • Адреса:
    вул. Масарика, 16, Львів, Львівська область, 79020, Україна
  • Email:
    info@tparts.lviv.ua
Правильний догляд за кондиціонером автомобіля

Правильний догляд за кондиціонером автомобіля

Правильний догляд за кондиціонером автомобіля
Зараз сама середина літа, час, коли температура навколишнього середовища практично не опускається нижче +25 градусів. Нинішнє літо видалося мізерним на опади, а останнє кілька тижнів температура в Києві і зовсім не опускалася нижче +30 градусів.

02.03.16

В таких умовах складно переоцінити наявність в автомобілі кондиціонера.

У цій статті ми розглянемо ряд простих (і не дуже) правил, які допоможуть продовжити безремонтне «життя» вашої кліматичної установки, і, як наслідок, заощадять трохи грошей. За традицією, почнемо з теоретичної частини.

ТЕОРІЯ

Отже, принцип роботи автомобільного кондиціонера в чомусь схожий з роботою звичайного холодильника. Кліматична установка автомобіля являє собою зациклену герметичну систему, заповнену комбінацією холодоагенту (фреон або інший газ) і холодильного масла.

Після натискання заповітної кнопки з позначенням «A / С» починається справжня магія. Спеціальна електромагнітна муфта примагнічується до шківа, який у свою чергу приводиться в рух спеціальним ременем. Після цього починає працювати компресор, який стискає холодоагент, що знаходиться в газоподібному стані. Стиснутий газ починає нагріватися і надходить у радіатор кондиціонера (конденсор), після чого його охолоджує потік, що набігаючого повітря (якщо автомобіль стоїть, примусово включається перша швидкість вентилятора охолодження). Далі нагрітий і стислий газ виходить з радіатора в рідкому стані, після чого проходить ряд вузлів (ресивер-осушувач, терморегулюючий вентиль), які перетворюють газ назад з рідкого стану в газоподібний. Перехід газу з одного стану в інший супроводжується сильним падінням температури. Це відбувається в випарнику, який знаходиться в нижній частині торпедо, встановлений там же вентилятор починає подавати охолоджене повітря по воздуховодам, розташованим в салоні.

 

Використання холодильного масла по роках виробництва автомобіля:

  • якщо автомобіль випущений після 1993 року, то використовується холодоагент R12 (мінеральне компресорне масло);
  • якщо автомобіль випущений в 1994 році (перехідний рік), то необхідно видаляти все масло, так як з конвеєра кліматичні установки автомобілів могли використовувати як холодоагент R12, так і більш новий R134a (застосовувалося поліефірне масло POE);
  • з 1995 автомобільні кондиціонери заправлялися газом R134 і маслом PAG 100;
  • з 2004 року всі автомобілі, які випускаються серійно заправлені комбінацією газу R134 і масла PAG 46.

Ця інформація стане в нагоді вам в тому випадку, якщо впала ефективність роботи кліматичної установки. Адже однією з найпоширеніших проблем є падіння рівня холодоагенту в системі. З цієї причини важливо пам’ятати, що змішувати різні типи газу не можна.

 

Давайте розглянемо декілька факторів, що впливають на ефективність роботи кліматичної установки.

РІВЕНЬ ХОЛОДОАГЕНТУ

Зазвичай (але далеко не у всіх машинах) перед радіатором автомобіля є спеціальний ресивер, де перебуває вічко, за допомогою якого водій зможе побачити, скільки залишилося «цілющого» газу. Розглянемо випадок, якщо вам пощастило і таке вічко є у вашому авто. Якщо ви бачите бульбашки, значить, залишилося близько 70-80% холодоагенту. Якщо ви побачили піноподібну масу, значить, рівень газу впав нижче норми. В інших випадках слід звернутися до фахівців.

 

ВРАЗЛИВІ МІСЦЯ КЛІМАТИЧНОЇ СИСТЕМИ

Як і більшість деталей автомобіля, частини кліматичної установки схильні до впливу корозії. Всі металеві трубки, а також радіатор і конденсатор будуть слабкими місцями. Крім того, радіатор кондиціонера (конденсор) перебуває попереду основного радіатора автомобіля і, як наслідок, першим приймає всі пошкодження на себе. Для його захисту рекомендується встановлювати спеціальну дрібну решітку, яка не дозволить камінню та іншим предметам пошкодити його поверхню під час експлуатації.

ВИТІК ХОЛОДАГЕНТУ

Якщо ви помітили, що рівень холодоагенту падає, а ефективність роботи кліматичної системи з кожним днем ​​все нижче – швидше за все, у вашому автомобілі є витік газу. Найпростіший спосіб її виявлення – самостійний (уважний) огляд всіх деталей кондиціонера. Коли випаровується газ в місці витоку, на поверхні залишається жирна пляма, яке легко ідентифікувати.

 

Але якщо немає можливості (або бажання) оглядати всі вузли, то можна скористатися послугами спеціальних СТО, які заправлять систему спеціальним барвником, саме він допоможе знайти місце витоку. До слова, вартість такої послуги невелика (200-250 грн).

ВИКОРИСТАННЯ КОНДИЦІОНЕРА У ЗИМОВИЙ ПЕРІОД

Як це дивно не звучить, але кондиціонер необхідно періодично включати в прохолодний період року. Чому? Все дуже просто. Холодоагент має у своєму складі (як ми вже з’ясували вище) масло. Відповідно, масло з часом осідає. Якщо ви періодично не будете включати кондиціонер, то ризикуєте вивести його з ладу, адже під навантаженням він працюватиме деякий час без мастила. Варто також запам’ятати, що включати кондиціонер в холодну пору року слід при температурах не нижче 0 градусів.

ІНШЕ

В останньому пункті я перерахую прості дії, які кожен з вас в змозі провести самостійно. По-перше, стежте за станом випарника – він повинен бути чистим, а салонний фільтр необхідно міняти згідно з регламентом. Крім того, фільтр накопичує вологу і в ньому можуть заводитися різні бактерії, які приведуть до появи неприємного запаху. По-друге, не скупіться на спеціалізовану “хімію”, яка дозволить знезаразити салон і патрубки повітроводів кліматичної системи і, як наслідок, – прибрати запах і бактерії.

 

По-третє, перевіряйте фіксацію трубок кондиціонера під капотом – якщо вони не зафіксовані, то це може привести до витоку холодоагенту. По-четверте, перевіряйте натяг ременів – їх провисання також знижує ефективність роботи кліматичної системи. Останнім пунктом буде перевірка вогнищ корозії, які можуть утворитися в місцях кріплення радіатора кондиціонера, – на ранніх етапах можна обробити їх спеціальним засобом. Якщо корозія серйозна, необхідно замінити радіатор – на жаль, заварити його навряд чи вийде.

На цьому, мабуть, все. Слідкуйте за станом цього важливого вузла вашого авто – і він прослужить вам не менше радянського холодильника! Удачі!

Попередні статті