Кошик
157 відгуків
Автозапчастини Тпартс
+380676767143
Контакти
  • Телефон:
    +380 (67) 676-71-43, (032) 253-20-20
  • Контактна особа:
    Відділ продажу
  • Адреса:
    вул. Масарика, 16, Львів, Львівська область, 79020, Україна
  • Email:
    info@tparts.lviv.ua
Старі авто і примхливі мотори

Старі авто і примхливі мотори

 Старі авто і примхливі мотори
У сформованих в Україні умовах про покупку нового автомобіля багатьом доведеться забути. А це призведе до зростання ділової активності як на внутрішньому вторинному ринку, так і на первинному ринку старих авто.

03.03.16

Про те, як вибирати автомобілі, що були у вжитку, написано чимало. Сьогодні ми розглянемо цю тему з дещо несподіваного боку: які мотори погано зарекомендували себе в Європі. Адже неважко зрозуміти, що якщо вони вередували там на тих дорогах і на тому паливі, то в наших умовах єдиним способом відремонтувати примхливий агрегат виявиться його заміна. А це, в деяких випадках, робить покупку беушного транспортного засобу абсолютно безглуздою.

0.6 / 0.7 Turbo – Smart

Р.в .: 1998-2002 (0.6), 2002-2007 (0.7)
Моделі: Smart ForTwo
Smart ForTwo

Основна проблема цього двигуна – довговічність. Його ресурс становить близько 100 тис. км. Мабуть, в процесі проектування мікрокару його творці й уявити собі не могли, що їхнє творіння буде експлуатуватися значно довше.

Найбільш помітна ознака зносу двигуна – підвищена витрата масла. Крім того 3-циліндровий моторчик страждає прогаром сідел клапанів, проблемами в системі приводу ГРМ і передчасним зносом турбіни.

1.4 TSI – Volkswagen

Р.в .: з 2006 р
Моделі: Audi – A1, A3; Seat – Ibiza, Toledo, Leon, Altea, Alhambra; Skoda – Rapid, Octavia, Yeti, Superb; VW – Polo, Golf, Touran, Tiguan, Scirocco, Jetta, Passat, CC, Sharan
Seat Leon

Цей двигун замислювався, як основний силовий агрегат для економічних версій автомобілів Volkswagen Group. Причому, унікальний випадок, цей двигун встановлювався на моделях B, C і D-класів. Однак, як показала довготривала експлуатація, у цього мотора є серйозні проблеми.

Версія 1.4 TSI потужністю 160 к.с. з бітурбонаддувом страждає від розтягування ланцюга, проблем з його натягувачем і електромагнітною муфтою компресора. До того ж через надмірне навантаження на двигун з часом на середніх поршнях з’являються тріщини. Якщо це відбувається в гарантійний період, двигун змінюється за рахунок виробника. В іншому випадку ремонт вилетить власнику у величезну суму.

Мононаддувна версія потужністю 122 к.с. страждає тільки від проблем з ланцюгом і з натягувачем.

Зверніть увагу на те, що для обох модифікацій двигуна характерні проблеми з системою впорскування палива.

1.5 dCi – Renault

Р.в .: з 2001 року.
Моделі: Renault – Twingo, Clio, Thalia, Modus, Megane, Fluence, Scenic, Kangoo, Captur, Laguna; Renault / Dacia – Sandero, Logan, Logan MCV, Lodgy, Dokker, Duster; Nissan – Note, Juke, NV200 / Evalia, Micra III, Almera, Qashqai; Mercedes – A-class, B-class, CLA-class; Suzuki – Jimny 
Suzuki Jimny

Дизель 1.5 dCi (K9K) який з’явився в 2001 році був на багатьох компактних моделях марок Renault, Dacia і Nissan.

Головна проблема – проворот вкладишів шатунів. Проблеми виникають після пробігу понад 150 тис. км. При цьому вартість відновлення двигуна може виявитися вищою, ніж вартість іншого подержаного силового агрегату.

Крім того виникають збої в роботі системи живлення і наддуву.

1.6 THP – BMW / PSA

Р.в .: 2006-2011 рр.
Моделі: BMW – Mini Cooper S; Citroen – DS3, C4, DS4, DS5; Peugeot – 207, 208, 308, 408, 508, RCZ
Mini Cooper S

У 2006 році PSA і BMW представили спільно розроблений 1,6-літровий бензиновий двигун ТНР (150-200 л.с.), який отримав безліч нагород, і навіть завоював титул «Двигун року».

Цей силовий агрегат зайняв місце під капотом міських версій і моделей марок Mini, Peugeot і Citroen. Проте досвід експлуатації показав, що у цього обласканого нагородами агрегату є дуже слабкі місця: проблеми з турбонаддувом, розтягнення ланцюга і розтріскування випускного колектора.

Зауважимо, що ланцюг після 2009 не розтягується. У 2011 р була проведена модернізація двигуна, в ході якої було усунуто більшість конструктивних недоробок. Зрештою, BMW і PSA Peugeot Citroen стали покращувати базовий двигун незалежно один від одного.

1.9 dCi – група Renault

Р.в .: 1999-2008 рр.
Моделі: Renault – Clio, Megane, Laguna, Espace; Nissan – Primera; Mitsubishi – Carisma; Volvo – S40 / V40; Suzuki – Grand Vitara
Renault Clio

Дизельний двигун 1.9 dCi (F9Q) компанії Renault страждає від тих же недоробок, які характерні для «молодшого» дизеля 1.5 dCi. Через це можуть виникнути такі проблеми: проворот вкладишів шатунів, відмова системи упорскування й турбокомпресора. У той же час варто відзначити, що обслуговування і відновлення цього силового агрегату обійдуться не так вже й дорого.

2.0 TDI – концерн Volkswagen

Р.в .: 2003-2007 рр.
Моделі: Volkswagen – Golf, Jetta, Passat, Touran, Sharan; Audi – A3, A4, A6; Skoda – Superb; Seat – Leon, Altea, Toledo

Цей двигун став заміною для фірмового мотора 1.9 TDI, який вважається чи не еталоном надійності і невибагливості. Однак наступник виявився «гидким каченям». Перелік його дефектів і недоробок значно довший від списку переваг: розтріскування головки блоку циліндрів; відмова маслонасоса, насос-форсунок і приводу ГРМ (передчасний знос шестерень на приводному валу); вихід з ладу двомасового маховика.

Проблеми закінчилися в 2007 р з появою на ринку версії 2.0 TDI CR, тобто з системою прямого вприскування палива Common Rail.

2.0 d – BMW

Р.в .: 1998-2005 рр.
Моделі: BMW – 320d, 520d 
BMW 320 d

Баварський дизель з фірмовим позначенням M47D20 / M47TUD20 здатний неабияк спустошити гаманець автомобіліста, який купить собі дволітрову дизельну «беху». Версії потужністю 136 і 150 к.с. схильні до виходу з ладу турбіни, двомасових маховика, форсунок і навіть, буває, розтріскуванню колінчастого валу.

Відзначимо, що дизель N47, який випускався з березня 2007 по червень 2009 року був позбавлений від перерахованих недоліків. Але через додаткове навантаження на коленвал для приводу допоміжних механізмів скоротився ресурс приводу ГРМ.

2.0 D – Subaru

Р.в .: з 2008 р
Моделі: Subaru – Forester, Impreza, Legacy, XV.
Subaru XV

Перший для Subaru дизельний двигун (горизонтально-опозитний) спочатку викликав захват у шанувальників «плеядної» марки. Але дуже скоро з’ясувалося, що на автомобілях, оснащених 5-ступінчатою КПП швидко летить зчеплення. Причому в Західній Європі його ремонтували за рахунок виробника – на території СНД, природно, крайнім виявився власник. Антагонізм між двигуном і коробкою вдалося усунути тільки після початку використання 6-ступінчастої КПП.

Вельми примхливим виявився двомасових маховик, клапан рециркуляції відпрацьованих газів EGR. Нарешті, на деяких екземплярах помічений осьовий люфт колінчастого вала – усунення цього дефекту зажадає великих витрат і далеко не кожен механік з ним впорається.

2.0 / 2.2 D-4D – Toyota

Р.в .: 2005-2009 рр.
Моделі: Toyota – Auris, Verso, Rav4, Avensis; Lexus – IS220d

Турбодизелі Toyota серії 1AD і 2AD мають ряд недоліків. Перший з них – надмірне споживання моторного масла. Однак, сама по собі витрата масла не повинна викликати занепокоєння, поки вона не досягла гігантських обсягів – 0,5-1 л / 100 км. Другий недолік – пробої прокладки головки блоку циліндрів. Причина цього, ймовірно, криється у великих навантаженнях на двигун, що призводить до деформації ГБЦ. Заміна прокладки мало що дає, так як в місцях прилягання площині блоку циліндрів з алюмінієвого сплаву до ГБЦ з’являються викривлення. Блок двигуна необхідно замінити (рекомендації Тойоти) або застосувати альтернативне рішення – шліфування привалочної площини.

Так само зустрічаються несправності системи упорскування палива, турбіни і двомасового маховика.

2.0 TDCi – Ford

Р.в .: 2000-2009 рр.
Моделі: Ford – Mondeo III; Jaguar – X-Type

Jaguar X-Type

У 2000 році Форд представив світу потужний 2-літровий турбодизель ZSD420, який потрапив під капот Mondeo.

Насос високого тиску нерідко починав «гнати стружку», в результаті чого забивалися форсунки. Для відновлення двигуна необхідний комплексний підхід, інакше змінені форсунки незабаром забиваються знову. Ще одна проблема, типова для сучасних дизельних двигунів, вихід з ладу двомасового маховика.

2.0 CiTD – Mazda

Р.в .: з 2002 р
Встановлений на моделях: Mazda: 3, 5, 6, MPV

Дволітровий дизель Мазди MZR-CD – серії RF дуже чутливий до якості масла. Недотримання строків заміни масла або використання занадто густого масла призводить до засмічення маслозаборників. Через це двигуну не вистачає мастила і починається підвищений знос рухомих деталей. Іноді ця проблема стає причиною заклинювання двигуна. Так само зустрічаються збої контролера холостого ходу, розтріскування інтеркулера і вихід з ладу клапана рециркуляції відпрацьованих газів EGR.

2.5 TDI – концерн Volkswagen

Р.в .: 1997-2004 рр.
Моделях: Audi – A4, A6, A8; VW – Passat; Skoda – Superb

Цей силовий агрегат повинен був переконати автомобільний світ в перевазі німецьких технологій. Але сталося навпаки: флагман виявився дуже примхливою істотою: неприємності підносить паливний насос високого тиску (ТНВД) і розподілвали.

У 2001 р була вирішена проблема з ТНВД, а в 2004 р – з розподілвалами. Виробництво цих двигунів було завершено в 2008 році.

2.5 Turbo – Subaru

Р.в .: з 2005 р
Моделі: Subaru – Impreza, Legacy, Forester, Outback, Baja

У 2006 р компанія Subaru представила «роздутий» до 2,5 л дволітровий мотор, що отримав позначення EJ255 / EJ257. Найпоширеніша проблема цього агрегату – пробої прокладки під головками, що призводило до потрапляння охолоджувальної рідини в камери згоряння. У деяких випадках це закінчувалося розтріскуванням поршнів.

Найбільший шанс на безперебійну роботу мали двигуни, дуже дбайливо експлуатовані власниками. Тюнінг силового агрегату або його агресивна і нещадна експлуатація, швидко провокують проблеми і неприємності.

2.5 / 3.1 TD – VM Motori

Р.в .: з 1987 р
Моделі: Alfa Romeo – 155, 164; Chrysler – Voyager; Jeep – Cherokee, Grand Cherokee; Rover – 800; Range Rover

На перший погляд двигун, створений італійською моторною компанією, в Україні не зустрічається або зустрічається вкрай рідко. Щоб переконатися в помилковості такого судження, досить подивитися на перелік моделей, в яких був встановлений це двигун.

Чому ж він потрапив до нашого списку?

Дизель робочим об’ємом 2,5 літра R4 (425 / R425) і його 5-циліндровий 3,1-літровий аналог R5 (531 / R531) виявився на рідкість примхливим і вкрай складними в обслуговуванні. Перелік базових проблем: вихід з ладу системи газорозподілу через нестачу мастила. Незвичайна конструкція з власною головкою блоку для кожного циліндра (4 для R4, 5 для R5) ускладнює технічне обслуговування, а їх неправильна установка приводить до повної відмови двигуна. Про протікаючу поточну помпу підкаже генератор, який відмовив, розташований прямо під нею. Плюс маса «штучних» дефектів, перерахування яких зайняло б надто багато часу.

3.0 DI – Nissan

Р.в .: з 1999 р
Моделі: Nissan – Patrol, Terrano, Navara, Caravan

Після схильного до перегріву дизеля 2.8 TD (RD28), що призводило до появи тріщин в головці блоку циліндрів, в 1999 році компанія Nissan представила дизель 3.0 DI (ZD30). На жаль, він теж вийшов не слава Богу!

Цей силовий агрегат має серйозну конструктивну недоробку – масляний голод 3-го і 4-го циліндрів. Не важко здогадатися, що це призводило до їх заклинювання.

Крім того у ZD30 нерідко прогорала прокладка ГБЦ. Тим часом турбіна, що має рідинне охолодження, вкрай чутлива до перегріву. Нагадаємо, що у дизельних моторів робоча температура окремих елементів турбіни може досягати 600 С

За твердженнями виробника перераховані недоробки були усунуті.

3.0 DMAX – Isuzu / GM

Р.в .: 2000-2006 рр.
Моделі: Opel – Vectra, Signum; Saab – 9-5; Renault – Vel Satis, Espace

Цей вельми примхливий трилітровий «моторчик» потужністю 177 к.с. має кілька модифікацій і, відповідно, позначень: V6 DMAX (6DE1) – Isuzu, 3.0 CDTI (Y30DT) – Opel, 3.0 TiD (D308L) – Saab і 3.0 dCi (P9X701) – Renault.

Після 150-200 тис. км через перегрів і подальшу деформацію блоку починали опускатися гільзи в циліндрах. Це призводило до витоку рідини з системи охолодження, ще більшого перегріву і заклинювання двигуна. Японський виробник так і не знайшов способів реанімації заклинившого мотора, тому рекомендував просто міняти його. Однак інші компанії, що потрапили на 3.0 DMAX знайшли власну альтернативу. Так, Saab просто перейшов на дизеля Fiat 1.9 JTD; Opel модернізував вихідний двигун і довів його потужність до 184 к.с. (фірмове позначення Z30DT); Renault модернізував японський агрегат і довів його потужність до 185 “коней” (P9X715).

Попередні статті