Кошик
157 відгуків
Автозапчастини Тпартс
+380676767143
Контакти
  • Телефон:
    +380 (67) 676-71-43, (032) 253-20-20
  • Контактна особа:
    Відділ продажу
  • Адреса:
    вул. Масарика, 16, Львів, Львівська область, 79020, Україна
  • Email:
    info@tparts.lviv.ua
Розбираємось в нюансах вихлопної системи

Розбираємось в нюансах вихлопної системи

Розбираємось в нюансах вихлопної системи
Вихлопна система сучасного автомобіля для багатьох водіїв залишається справжньою «терра інкогніта». Згадують про цю важливої ​​деталі тільки тоді, коли стикаються з серйозними проблемами. У цій статті я пропоную розібратися в тому, як влаштовані суча

04.03.16

Насправді ця частина автомобіля має набагато складнішу структуру, ніж здається на перший погляд. Спочатку вихлопна система дійсно представляла собою звичайний глушник, який повинен був приглушати рев перших серійних двигунів внутрішнього згоряння. Перші мотори не відрізнялися високою потужністю і, тим більше, економією палива. Відповідно, перші «глушники» мали вельми хитру систему відведення вихлопних газів. Сама система була роздвоєна, для того щоб рушити з місця або короткочасно підвищити потужність, водієві було необхідно переключити спеціальний клапан, який відводив гази прямо в атмосферу. Самі розумієте, який шум виникав у такому випадку, але виходу не було, і багато водіїв «лихачів» тих часів їздили в такому режимі на постійній основі. Така безрозсудна поведінка водіїв призвела до численних скарг міських жителів, що надалі спричинило появу цілої низки нормативних актів, що регулюють комфортний акустичний рівень вихлопних систем.
Авто
Повальне прийняття відповідних законів по всьому світу змусило компанії задуматися над удосконаленням вихлопних систем. У наслідку «вихлоп» стане не тільки відводити гази від двигуна і знижувати рівень шуму, але і буде здатний захистити навколишнє середовище і навіть економити паливо.
ТЕОРІЯ
Давайте подивимося, з яких елементів складається сучасна вихлопна система:
приймальня труба;
каталізатор;
резонатор;
глушник;
датчики.
Як бачите, список досить значний. А тепер давайте поглянемо на кожну деталь окремо.
Приймальна труба являє собою вигнуту під певний кут порожнисту трубку з привареною підошвою, яка надалі з’єднується з випускним колектором або турбіною. Як правило, ця частина вихлопної системи виготовляється з вогнестійких «сортів» сталі.
Схема вихлопної системи
Каталізатор – спеціальний пристрій, покликаний очищати вихлопні гази. Усередині каталізатор містить спеціальні компоненти, які розщеплюють і окислюють відпрацьовані двигуном гази, тим самим знижуючи концентрацію шкідливих речовин. Після нейтралізатора основними компонентами вихлопних газів стають відносно безпечний двоокис вуглецю, а також зовсім нешкідливі азот і водяна пара.
Резонатор являє собою порожню «банку», основним завданням якої є зниження швидкості вихлопних газів. За рахунок цього також досягається первинне зниження коливань вихлопу.
Глушник – остання частина вихлопної системи, що представляє собою порожню ємність, всередині якої розташовано безліч перегородок. Ці перешкоди постійно змінюють напрямок вихлопних газів і, як наслідок, знижують рівень шуму.
Вихлопна система
Датчики. Основним датчиком вихлопної системи є кисневий або лямбда-зонд. Він призначений для управління складом паливно-повітряної суміші за допомогою зміни рівня кисню у відпрацьованих газах. Крім того, в спортивних автомобілях може бути додатково встановлений датчик вимірювання температури вихлопних газів.
ПРАКТИКА
Ефективна робота вихлопної системи (у більшості виттям) залежить від діаметра вихлопних труб, а також від їх прохідності. Після тривалої експлуатації автомобіля виникає ситуація, коли каталізатор або глушник забиваються сажею (рано чи пізно це станеться з будь-яким автомобілем). Таке «закупорювання» призведе до погіршеного провітрювання циліндрів, що в свою чергу спричинить за собою зниження потужності двигуна.
Але головна біда всіх вихлопних систем – це корозія. Історично склалося так, що складові частини цієї системи розташовані на днищі автомобіля і постійно стикаються з агресивним зовнішнім середовищем (вода, солі і реагенти). Ще один ворог вихлопної системи – висока температура, яка призводить до прогорання стінок системи, а порушення герметичності призводить до витоку і, як наслідок, до підвищеного шуму.
ржавіє глушник
Крім того, на справну роботу вихлопної системи впливає якість палива, а також механічні пошкодження (викликані, наприклад, проїздами великих нерівностей). Ряд фахівців сходяться на думці, що в тому випадку, якщо Ви збираєтеся придбати автомобіль старше 10 років – необхідно готуватися до повної заміни всієї вихлопної системи.
Також рекомендується дотримуватися декількох правил правильної експлуатації даного вузла автомобіля. По-перше, жодна з деталей вихлопної системи (каталізатор, резонатор, глушник або сполучні трубки) не повинна торкатися до металевих частин кузова, амортизаторів або деталів гальмівної системи. Дуже часто трос ручного гальма стикається з «вихлопним», в кінцевому рахунку вийде з ладу «ручник». Правильно встановлена ​​і закріплена вихлопна система, повинна надійно фіксуватися за допомогою штатних кріплень і спеціальних гумових «амортизаторів».
Варто пам’ятати, що тиск і температура у вихлопній системі порівняно великі, тому будь-який ремонт за допомогою зварювання – справа невдячна і недовговічна. Кращим ремонтом пошкодженого вузла вихлопної системи буде його повна заміна.
ТЮНІНГ
Модифікація вихлопної системи (всупереч розхожій думці) переслідує дві основні цілі:
Зниження зворотного тиску у вихлопній системі, що підвищує потужність і віддачу двигуна. Для реалізації цієї задумки недостатньо замінити будь-яку частину, необхідно збільшувати діаметр від початку і до кінця. Крім того, необхідно встановити рівнодовгий колектор («павук»). Це дозволить вирівняти потік вихлопних газів з усіх циліндрів. У такій системі немає місця каталізатору, на його місці встановлюють вогнегаситель, а кінцевий глушитель замінюють на прямоточний.
Тюнінг вихлопної системи
Зменшення тепла в підкапотному просторі призведе до покращення роботи системи упорскування палива, а також меншому нагріванню повітропроводів, що забезпечують надходження повітря в двигун. Домагаються такого ефекту шляхом обмотування рівнововгого колектора спеціальним термоізолюючим бинтом.
Вихлоп
Правильно модифікована вихлопна система повинна бути максимально рівною, щоб забезпечити безперешкодний вихід вихлопних газів назовні. Головним мінусом подібного втручання стане практично повна відсутність ефекту «глушника».
Попередні статті