Кошик
157 відгуків
Автозапчастини Тпартс
+380676767143
Контакти
  • Телефон:
    +380 (67) 676-71-43, (032) 253-20-20
  • Контактна особа:
    Відділ продажу
  • Адреса:
    вул. Масарика, 16, Львів, Львівська область, 79020, Україна
  • Email:
    info@tparts.lviv.ua
Секрети автомобільної газифікації

Секрети автомобільної газифікації

Секрети автомобільної газифікації
Газобалонне обладнання і раніше привертало увагу автомобілістів. Але зараз, у міру зростання розриву у вартості між бензином і зрідженим газом, бажаючих встановити ГБО на свій автомобіль стає все більше.

08.03.16

У той же час багатьох автомобілістів від газифікації транспортного засобу стримує висока вартість ГБО (після обвалу гривні воно різко подорожчало), суперечливі відгуки про роботу двигунів внутрішнього згоряння на бутан-пропановій суміші і страшилки на «Ютьюб», де показані ефектні вибухи газифікованих авто.

Термін окупності

На сьогоднішній день рівень газифікації автомобілів, оснащених бензиновими двигунами становить близько 20%. Офіційна статистика наводить на порядок меншу цифру, однак вона поширюється на всі транспортні засоби, що не є правильно. По-перше, газифікація дизельних авто почалася зовсім недавно. При цьому ставити ГБО на дизельні легкові авто в багатьох випадках не має сенсу. По-друге, газифікація мікролітражок або дуже старих автомобілів не має сенсу за визначенням – витрати просто не окупляться.

Залежно від апетиту автомобіля і вартості обладнання установка ГБО окупається через 12-17 тис. км пробігу

Якщо говорити про рівень газифікації тих автомобілів, для власників яких установка газобалонного обладнання (ГБО) економічно доцільна, то, за нашими оцінками, частка автомобілів з ГБО досягає 35-40%.

У чому секрет популярності ГБО? Використання зрідженого газу дозволяє знизити витрати на паливо на 30-40%. Рахуємо: якщо ваше авто споживає 10 л бензину на 100 км пробігу, то при вартості А-95 17 грн / л ви на кожній «сотні» економите не менше 50 грн. Значить, комплект обладнання вартістю 5500 грн окупиться після 10 000 км пробігу. Витратами на ТО ГБО в даному випадку можна знехтувати – його рекомендується проводити кожні 10 000 км і залежно від типу установки воно обійдеться в 150-300 грн., що значно менше 5000 грн, які ви заощадите при пробігу між ТО.

Газифікація дизельних легкових авто зазвичай сенсу не має

Газодизельні установки на легкових автомобілях ставити не варто – комплекти ГБО для дизелів значно дорожчі і окупаються тільки на тих транспортних засобах, які споживають багато палива: бусах, вантажівках, тягачах, тракторах, розвізних фургонах і пікапах, т.д.. На нашу думку газодизельні установки становлять найбільший інтерес для автопарків з «ненажерливою» технікою з високим середньорічним пробігом. Наші корпоративні тести показали, що для дизельних транспортних засобів з апетитів від 15 л / 100 км економія при переході на ГБА становить 36 грн / 100 км. Іншими словами обладнання вартістю 16 тис. грн окупиться при пробігу 36 тис. км.

Метан / Пропан-бутан

Автомобілісти, які вперше збираються газифікувати свій екіпаж, іноді стоять перед вибором: на який саме вид палива переводити авто – на пропан / бутан або на метан. Ми працюємо і з тим і іншим, тому можемо дати об’єктивну інформацію, корисну для клієнтів.

Тороїдальний газовий балон встановлюється замість запаски, що дозволяє заощадити місце в багажнику

Метан дозволяє економити більше, ніж пропан-бутанова суміш, але в повному балоні він зберігається під тиском 200 атм, що на порядок вище робочого тиску пропан-бутанового ГБО (близько 15 атм). З точки зору безпеки це не проблема, оскільки сучасне ГБО, включаючи метанове, виконано на дуже високому технічному рівні і має багаторівневий захист. Але це правило діє за двох умов: обладнання справно і вчасно проходить кваліфіковане обслуговування. Закачайте в некондиційну ємність звичайне повітря – під тиском 200 атм бабахне так, що мало не здасться.

Метанові заправки рідкість навіть у столиці, тому обладнання для цього типу палива краще установлюються на авто, які постійно експлатуються в місті

Є ще один нюанс, про який установники ГБО часто замовчують: метанових АГЗС в Україні дуже мало! Навіть у Києві їх всього чотири. Ну, яка там економія, якщо до найближчої метанової заправки доведеться їхати 200 км на бензині? Тому метанове обладнання підходить тільки тим автомобілям, які постійно і багато їздять в місті таксомоторам, розвізним пікапам, спеціальним авто (швидка, пожежна, міліція) тощо. В інших випадках краще віддати перевагу пропан-бутану.

Вибір установника

Вибираючи компанію, яка займеться переобладнанням вашого автомобіля, зверніть увагу на дві речі: перше – який статус від яких виробників вона має; друге – наскільки розвинена мережа уподобаної компанії в Україні.

Установка ГБО вимагає втручання в роботу бортової електронної та комп’ютерної мереж. Довіряти таку операцію кому завгодно не варто!

Перший параметр важливий ось чому. Європейські виробники газового обладнання дуже скрупульозно вибирають партнерів, тому статус імпортера, дистриб’ютора або дилера говорить про те, що на даній станції використовується сучасне обладнання і працює кваліфікований персонал. Ну а розвинена мережа компанії говорить про те, що вона має серйозні бізнес-плани і не закриється після закінчення інсталяційного сезону.

Сезонні установники представляють серйозну небезпеку для автомобілістів. Так, вони виконують роботи по установці ГБО набагато дешевше, ніж сертифікована станція. Але при цьому «гаражні установники» часто працюють протягом одного сезону, а потім міняють дислокацію. Тим часом обов’язковою умовою безпечної та ефективної роботи ГБО є регулярне ТО. І де його проводити, якщо «цирк поїхав»? Причому разом з «клоунами»!

Нам часто доводиться обслуговувати автомобілі, газифіковані «в гаражах». І нерідко робота там виконується на такому «технічному рівні», що з машиною просто страшно працювати. У буквальному сенсі цього слова: чого коштують не закріплені трубки газопроводу, що бовтаються під днищем! Можна зрозуміти, коли в гаражі газифікуються стародавні «Жигулі» або «Волги». Але коли на власній безпеці економить власник іномарки вартістю від $ 20 000 – це дивно.

Виробники

В Україні найчастіше використовується італійське чи польське ГБО. Рідше голландське і німецьке. А останнім часом все частіше зустрічається обладнання китайського виробництва. З нього й почнемо.

Найбільшу небезпеку являють собою китайські копії фірмового обладнання. Візуально копії бувають настільки точними, що не кожен менеджер відрізнить її від, скажімо, німецького оригіналу. Нюанс полягає в тому, що копії найчастіше ставлять в гаражах. Помноживши гаражну інсталяцію на якість сувеніра з Піднебесної, отримуємо вибухонебезпечну (в буквальному сенсі цього слова) суміш. Ну, які тут ще потрібні коментарі?

Голландське і німецьке обладнання виконано на найвищому рівні, але коштує чимало і, головне, розраховане на якісний автомобільний газ. А у нас з цією якістю серйозні проблеми …

Оптимальним вибором можна вважати італійське і польське ГБО. Зазначу, що обладнання Made in Poland, яке імпортується нами, конструюється і збирається з урахуванням українських пропан-бутанових реалій, а тому більш стримано реагує на паливо, яке не відповідає жодним стандартам. Італійці в цьому сенсі більш вимогливі.

Газ

На сьогоднішній день якість автомобільного газу – найбільша проблема для установників (особливо в гарантійний період) і клієнтів. Найчастіше ніхто не може зрозуміти, що саме заливають українські хіміки в балони. У нашій практиці був випадок, коли відкручений механіком використаний паливний фільтр спалахнув через кілька секунд після контакту з повітрям – що він відфільтрував з балона ?!

На інших АГЗС продають таке “паливо”, що не витримують навіть фільтри

Ще більш дикий випадок стався з нашим клієнтом, який повернувся з Криму (до окупації півострова російськими військами і найманцями – прим. ред.). Він заправився в курортній зоні, проїхав пару сотень км, відчув, що щось не так і перейшов на бензин. Коли автомобіль потрапив до нас на ТО, виявилося, що необхідно міняти 80% ГБО – від балона до фільтрів. Ми досі не уявляємо собі, чим торгували кримські АГЗС, але нагар і бруд від диверсійно-газової суміші, яку посмакувало авто, не змиваються навіть найбільш агресивними розчинниками.

Звідси найголовніше правило експлуатації автомобіля на газу: якщо у вас є хоч найменші сумніви в якості газу, який вам пропонують на заправці, перемикайтеся на бензин і вирушайте до більш віддаленої, але більш надійної АГЗС.

Попередні статті