Кошик
157 відгуків
Автозапчастини Тпартс
+380676767143
Контакти
  • Телефон:
    +380 (67) 676-71-43, (032) 253-20-20
  • Контактна особа:
    Відділ продажу
  • Адреса:
    вул. Масарика, 16, Львів, Львівська область, 79020, Україна
  • Email:
    info@tparts.lviv.ua
Як підтягнути рульову рейку

Як підтягнути рульову рейку

Як підтягнути рульову рейку
Чимало водіїв, які експлуатують вітчизняні автомобілі, буквально задихаються від задухи , коли читають гарантійні зобов'язання іномарок по безперебійній роботі рульових рейок протягом цілих 10-15 років.

14.04.16

Воно і зрозуміло, тому що на вітчизняних машинах такого просто бути не може з двох причин. По-перше, творці нашої автомобільної промисловості прекрасно знайомі з якістю доріг на рідних просторах, а по-друге, серед них немає остаточних ідіотів, здатних хоч на щось дати 100% гарантію, адже за неї відповідати доведеться. Проте, іномарки теж не розраховані для пересування по нашим вибоїнам і ямах, що в результаті явно випереджає всі гарантійні терміни, зазначені в інструкції, і призводить до поломки. Але якщо знати,як підтягти рульову рейку , точніше, як її відрегулювати, то всі терміни експлуатації можна значно збільшити і продовжити.

На превеликий жаль, на наших дорогах далеко не всім іномаркам солодко. Ламаються вони набагато рідше Жигулів, але все ж ламаються. І кермові рейки на всіх машинах не виняток, будь то вітчизняна колимага або хороший іноземний екземпляр. Однак з питання чи можна підтягнути рульову рейку є однозначна позитивна відповідь - можна. Справа ця не така вже й складна, але на різних моделях автомобілів злегка відрізняється, а тому розповісти алгоритм дій вийде лише в загальних рисах, але одне достовірно для всіх - подібна робота виконується в середньому за одну годину.

 

Мета регулювання і пошук причин

 

Ймовірно, ви прекрасно розумієте, як працює рульове управління і приблизно знаєте його пристрій. Якщо ні, то виглядає це наступним чином. Ваші зусилля при керуванні, йдуть на шестерінки, змонтовані на підшипнику. Ці зубчасті шестерні безпосередньо пов'язані з рульовою рейкою. При виникненні проблем з рульовим керуванням, вираженому в люфті або характерному стукі, потрібно звернути увагу саме на регулювання цієї самої рейки. Причини виникнення можуть бути такими:

  • знос шарнірів на тягах;
  • знос самої рейки або шестерень;
  • ослаблення кріплень важеля картера;
  • ще одне послаблення рульової сошки;
  • і знову ослаблення корпусних кріплень рейки.

Якщо цей вузол (рейка-шестерня) рульової системи не працює або працює з явним збоєм, то ви просто не зможете вільно крутити кермо, відчуваючи дивний опір і неприємний дискомфорт під час руху автомобіля. Щоб вирішити цю проблему, потрібно знати, як підтягти рульову рейку, тоді в майбутньому не виникне паніки і не буде потрібно їздити в сервіс.

Безпосередня підтяжка і регулювання

  1. Регулювання відбувається за допомогою підтяжки спеціального гвинта, що знаходиться на торці рульового вузла.
  2. Зрозуміло, машину для цього треба загнати на яму, естакаду або підйомник. На крайній випадок зійде і високий домкрат з обов'язковою фіксацією підтримки.
  3. Для проведення роботи і визначення люфту вам буде потрібно люфтометр (електронний варіант буде набагато точніше і надійніше). До речі, майте на увазі, що допустимий люфт не повинен перевищувати десяти градусів. Це передбачено ГОСТом і інструкцією по експлуатації транспортного засобу будь-якої марки і моделі.
  4. Підтяжку регулювального гвинта потрібно робити повільно і акуратно, щоб не закрутити занадто сильно, але позбутися від стуку і люфту, періодично перевіряючи кермо.
  5. Власне, вся робота на "козлах" закінчена і тепер вам необхідно перевірити якість рулювання під час руху. Якщо кермо буде обертатися занадто туго, вам просто потрібно знову повторити все з першого по четвертий пункт, тільки четвертий в зворотному порядку, чи то пак злегка послабити гвинт.                                                                                       

 

 

Уточнення та рекомендації

 

По-перше, якщо ви зовсім новачок у справі поводження з автомобілями, то краще спочатку відвідати сервіс і подивитися, як цю процедуру виконують механіки.

По-друге, підтяжка гвинта рульової рейки - це лише рішення зовнішньої проблеми, але проблема може бути і внутрішньою. Якщо після регулювання стукіт або люфт не пропали, то цілком ймовірно, що знос шестерінки і рейки дуже великий і тоді поїздка в сервіс просто обов'язкова для заміни цих деталей на нові.

По-третє, подібна процедура трохи інакше проводиться на рульових системах з гідравлічним зусиллям. Вам знадобиться обов'язкова точна установка ведучих коліс в прямому положенні і допомогу сусіда, друга, перехожого (потрібне підкреслити), який буде крутити кермо під час підтягування гвинта.

Як бачите, робота з підтяжки рульової рейки не така вже складна штука і впоратися з нею може практично кожен, включаючи зовсім недосвідчених водіїв.

Попередні статті