Кошик
157 відгуків
Автозапчастини Тпартс
+380676767143
Контакти
  • Телефон:
    +380 (67) 676-71-43, (032) 253-20-20
  • Контактна особа:
    Відділ продажу
  • Адреса:
    вул. Масарика, 16, Львів, Львівська область, 79020, Україна
  • Email:
    info@tparts.lviv.ua
На дорогах створять «пункти тверезості», де першого-ліпшого перевірятимуть на алкоголь

На дорогах створять «пункти тверезості», де першого-ліпшого перевірятимуть на алкоголь

Керівники поліції на власний розсуд визначатимуть місця проведення перевірки водіїв на стан сп’яніння — позначені знаками ділянки дороги. Однак, побачивши попередження, втекти не вдасться: розворот, зупинка тощо означають автоматичний огляд.

11.08.17

Просто так не зупиниш

Керування авто в стані сп’яніння — найтяжче адміністративне правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху. За даними Всесвітньої організації

охорони здоров’я та за статистикою дорожньо-транспортних пригод в Україні, такий проступок є однією з найбільш частих причин аварій, у тому числі з летальними наслідками. Лише із січня до червня 2017 року поліцією складено понад 46 тис. протоколів за ст.130 Кодексу про адміністративні правопорушення.

Даною проблемою занепокоєна група народних депутатів, які зареєстрували проект «Про внесення змін до деяких законів щодо перевірки водіїв транспортних засобів на стан сп’яніння» (№6679). При цьому їх турбує, що правоохоронці часто не можуть виявити нетверезих водіїв, оскільки не мають підстав для зупинення авто, виключний перелік яких передбачений ст.35 закону «Про Національну поліцію».

Відповідно до вказаної норми поліція має право зупиняти тільки той ТЗ, водій якого порушує правила дорожнього руху або щодо нього є інформація про керування в стані сп’яніння. Парламентарі обурені, що така ситуація зумовила появу «стійкого та неправильного переконання багатьох водіїв, що у випадку непорушення ПДР їм дозволено керувати транспортним засобом у стані сп’яніння».

На огляд шикуйсь!

Отже, в згаданому проекті запропоновано доповнити ч.1 ст.35 закону «Про Національну поліцію» п.10, де передбачити як підставу для зупинення авто «проведення перевірки водіїв транспортних засобів на стан сп’яніння у місці проведення перевірки на стан сп’яніння». Таким місцем, за актом, є заздалегідь визначена ділянка дороги, де кілька екіпажів поліції одночасно проводять перевірку всіх водіїв ТЗ. Вона позначається спеціальними дорожніми знаками.

Однак, побачивши небезпеку, нетверезий водій не зможе розвернутись, аби об’їхати це місце, чи зупинитись: такі дії є самостійною підставою для проведення огляду на стан сп’яніння. Проте, якщо акуратно проїхати «небезпечний» відрізок, можна й проскочити: для перевірок визначається черговість, коли огляду підлягатиме кожен 2-й, або 7-й, або 25-й тощо водій.

А встановлюватиме таку черговість «керівник патрульної поліції», щоправда, не сказано, якого рівня. Він же приймає рішення про проведення перевірки та встановлює місце, «де існує найбільша вірогідність випадків керування транспортними

засобами в стані сп’яніння». Таке рішення ухвалюється за 3 дні до заходів, причому визначаються кілька точок, хоча перевірятимуть в одній. Водіїв попереджають про них заздалегідь на сайті НП та в ЗМІ. Отже, за задумом, вони не їздитимуть «під градусом» не тільки на ділянці, де безпосередньо стоятимуть патрулі, а й на інших.

Така перевірка може відбуватися не частіше, ніж раз на тиждень, в одному і тому ж місці, але принаймні щомісяця на кожній ділянці, де функціонує патрульна поліція.

Трохи не зашкодить

Водночас автори проекту пропонують пом’якшити відповідальність для водіїв, які керують в стані легкого алкогольного сп’яніння. Так, удвічі підвищується показник, після якого вважатиметься, що водій напідпитку: з 0,1 до 0,2 проміле алкоголю в крові. Причому до 0,5 проміле можна відбутися штрафом, хоча й немаленьким — 10200 грн.

Проте далі санкції пропорційно посилюються: за 0,5—1 проміле — той самий штраф і рік позбавлення права керування; 1—2 — 20400 грн. та 3 роки без посвідчення водія; понад 2 проміле — штраф 40800 грн. і 3 роки без права керування. Те саме покарання

за повторне протягом року будь-яке порушення.

Ініціатори змін вважають, що один критерій тяжкості порушення — його повторність не є справедливим. А тому треба встановити градацію залежно від «градуса», під яким перебуває водій. Мовляв, якщо випив, але небагато, може відбутися штрафом.

Гарна мета, «так собі» засоби

Зрештою, нардепи зізнаються, що ідея полягає не стільки в притягненні порушників до відповідальності, скільки у профілактиці нетверезого керування. І одним з її інструментів вони бачать запровадження «місць перевірки на сп’яніння», котрі назвали «пунктами тверезості». При цьому автори проекту посилаються на досвід «більшості країн ЄС, США та Канади», що нібито підтверджує ефективність такого заходу: «За умови правильного та систематичного його застосування кількість нетверезих водіїв значно зменшується».

Втім, у разі регулювання даного питання запропонованими нормами, з урахуванням специфіки застосування законодавства вітчизняними правоохоронцями можемо отримати протилежні результати.

По-перше, вже самі норми порушують права водіїв. Зокрема, юристи звертають увагу на неврегульованість права на відмову від проходження перевірки, а також відсутність порядку оскарження дій/бездіяльності посадових осіб патрульної поліції.

Наприклад, зупинка, розворот водія вже є підставами вважати його дії уникненням від проходження перевірки і навіть для проведення огляду на стан сп’яніння. А якщо, скажімо, водій не може витрачати час на перебування у черзі, заторі?

По-друге, великі дискреційні повноваження як керівника поліції, так і інспекторів, безумовно, створюють корупційні ризики. Адже навряд чи в «пунктах тверезості» правоохоронці займатимуться профілактикою. Швидше — виконанням планів з накладення штрафів.

Кого можуть порадувати такі норми, так це суддів. Адже чим вужча варіативність санкції, тим менше буде докорів у суворості покарання.

джерело:zib.com.ua

Попередні новини